Jonna

"I never loved nobody fully.
Always one foot on the ground.
And by protecting my heart truly
I got lost, in the sounds."



Åh vad jag och Jonna har sjungit och kört bil. Jag hoppas bara att hon inte var för ej nykter, när vi gled in till Shell i fredagskväll. En och annan öl hade nämligen intagits i samband med att hon fått läsa högt ur sin färska födelsedagspresent. (dvs en, av mig, mycket välskriven sammanfattning av våra underbara år tillsammans) Vi skrattade högt och grät en smula, kramades och fick sedan ta oss samman för att fräscha upp oss inför en utekväll på Bongo. Affe var vänlig och körde in oss och jag gled obemärkt förbi vakten, som i och för sig hälsade hjärtligt men inte tog leg. Sen fick alla efter oss bevisa att de var födda senast 1986. Mumsfillibubblans.

Det kanske inte var den mest partyfyllda kvällen ever, men vi fick i alla fall prata med amerikan som inte kunde engelska och åka med Taxi-Allan hem för en billig peng. En kebabrulle från Evergreen ingick också tydligen. Hurra för Sören.

På lördagen vaknade vi pigga och fräschare än någonsin. Okej, det där var lögn men ändå. Efter att ha köpt ut alkoholhaltiga drycker till Jonnas minderåriga kollega begav vi oss ut till stugan för att fira mig, Jonna och hennes kusin. Det blev massor av mat och roliga paket. Jag fick sprit av Jonnas päron och smycken av Jonna. Eller om det var tvärtom. Whatever. Jonnas far förväntade sig även ett överdimensionerat intag av cider och vodka från min och Jonnas cider men vi agerade faktiskt mest partypoopers. Vi gladade enbart upp oss med en liten fest i bilen och gungade med till min brors ultimata baslåda. Äntligen förstår jag varför man lägger ut en förmögenhet på ljud. Check it out.

Idag softade vi mest efter att ha somnat ifrån lördagens kräftskiva först av alla. Vi gjorde även ett vänskapstest i Hennes och kom fram till att vi visste mer om varandra än om oss själva. Läskigt eller underbart. Jag vet inte. Men Jonna sover faktiskt helst på sidan med täcket ihopsnurrat mellan benen så hon kan krama det och gosa in ansiktet i det när hon vaknar.

God natt. Det kom från hjärtat.

Kommentarer
Postat av: jonna

läste det här gamla inlägget...HÅHÅ! vi borde flytta ihop

2007-05-25 @ 00:24:42
Postat av: Karro

Det borde vi faen!

2007-05-25 @ 11:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback