Vad är språk?

"Med största sannolikhet har inte någon någonsin sagt exempelvis detta: 'I torsdags morse störtade den första slovenska marslandaren, med radiosportens Christer Ulfbåge vid spakarna, mitt i stadsparken i Vladivostok.' Det har aldrig funnits anledning att använda en sådan mening, och förmodligen kommer det heller aldrig att uppstå några skäl att göra det. Men om det skulle behövas, så är språket förberett!"


Åh jag känner ett instinktivt behov av att få denna bok i min ägo. Den verkar helt enkelt underbar. I'm dying to amuse you.

Jag borde ringa till Julia och höra mig för angående eventuella inköp av tyska grammatikböcker. Gud i London vad jag längtar till Berlin. Kollade upp om die Prinzen hade planer på att göra några justa spelningar också. Det hade de. Men inte i Berlin. Fucking hypicrites.

Nu har febern i princip lämnat mig. Emelies mammas uttryck, "glada upp sig", har jag spridit vidare till mina familjemedlemmar. Det är ungefär det bästa uttrycket någonsin. Det tycker alla. Så vi gladar upp oss väldigt ofta och mycket nu för tiden.
 
Själv ska jag glada upp mig med ett stycke soffa och kanske en god film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback