Wochenende in Berlin

Wochende in der Hauptstadt! Mums.

Nu har jag precis avslutat min första skolvecka i Berlin. Klassen splittras tyvärr redan men engelskmannen kommer åtminstone fortsätta. Berkeley is the man. Han är så komisk att man får skrattkramper. Men jag har känslan av att man skrattar åt honom och inte med honom. Hoppsan Kerstin.

Idag pratade vi om att  "den ersten Schritt machen", dvs hur man tar kontakt med nya människor. Vår unga kvinnliga vikarie sa att hon kanske skulle spana in någon på krogen och sedan föreslå en kopp kaffe. Då börjar britten vråla: ACHTUNG ACHTUNG. Gör du det i England betyder det att du föreslår ett sexuellt umgänge. Den där koppen kaffe är liksom koppen kaffe dagen efter. Alltid lär man sig nya saker.

Ikväll ska vi nog glada upp oss med en konstutställning och alkohol. Es wäre auch super, wenn wir ein paar  tollen Jungen trafen.

(följ min tyska vardag på bilddagboken där mina überambitiösa kamrater laddar upp bilder -akkuratdo och laui are the names)


Kommentarer
Postat av: GODZILLA HÅRDDISKSSON

UNTERSCHÜTZUNG

2006-08-26 @ 10:31:22
Postat av: Galen Fredag

Hahaha perfect, nu vet jag ju hur jag ska bete mig på brittiska caféer också.... Hehe XXX

2006-08-28 @ 10:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback