Can I help you?

Det finns så många konstiga människor.

En tant som utger sig för att vara ynkligare än vad hon egentligen är, lägger med darrande händer upp sina varor på bandet. Jag försöker se vänlig ut medan hon andas tungt och klamrar sig fast vid cash guarden. När varorna är betalda lastar hon upp en hög med skrapade trisslotter på fruktvågen.
- Det här är lotter som jag fick av mina vänner när jag låg på sjukhus.
Hennes kraxiga stämma skär sig och jag tänker: "Jävlar vad hon måste ha vunnit mycket pengar."
- Jaha då ska vi se, säger jag uppmuntrande, när ska påbörja min utbetalning av vinstsummorna på lotterna. Redan när jag kontrollerar första lotten i denna oändliga hög, inser jag att hon själv inte kollat igenom högen. Jag döljer min växande irritation. 
- Nej du det var ingen vinst på den, säger jag men menar egentligen: "Vad fan har du inte förstått att man ska lämna in lotter med vinst?"
Hon står där och verkligen anstränger sig intensivt för att se svag ut och jag blir bara mer och mer irriterad. Människorna i kön bakom undrar förstås vad jag sysslar med men jag håller masken och låtsas som att det är helt normalt att det är en del av kassarutinerna att gå igenom 30 trisslotter utan vinst.

Tanten var för övrigt runt 40 år.

Kommentarer
Postat av: ämle

hahah tanter är det nya svart. jag borde köpa mig en svart pälshat och en rullator och gå runt i Bor och säga: uff!

2006-12-22 @ 15:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback