Avloppsluftare

När mitt outröttliga ungdomssinne återfår sin forna glans, utlovas en utförlig rapport från Rhodos. Eller om Rhodos, för att inte slarva med prepositionerna. Man vill ju undvika missförstånd, så att säga.
    Jag borde inte klaga över trötthet, vilken till stor del är produkten av för lite sömn och för mycket jobb. Jag menar jobb är pengar, pengar är lycka (alla rika och förståndiga kan ju fortsätta hävda motsatsen) och lycka är pigghet. Så snart borde jag bli pigg.
    Igår tillbringades tolv timmar i kassan på Hemköp. För alla er som önskar kan valfri, passande antonym till "underbar" placeras in mellan "tolv" och "timmar" i föregående mening.
    Idag har jag monterat avloppsluftare med kragrör för genomföringspanna av betong (+ förankringsboja). Livet är allt en fest. Särskilt när jag och chefen gladade upp stämningen med att slå på radion och sjunga med i diverse slagdängor. Han ville dessutom höra om min vecka på Rhodos. Naturligtvis blev det en väldigt censurerad version av min och Fridas ursprungliga utsaga. Vid närmare eftertanke är det egentligen bara jag och Galen Fredag som fått ta del av den. Och det var innan planet från Grekland kom in över svenskt territorium. Det som händer på Rhodos - stannar på Rhodos. Men för att låta chefen få känna av ungdomens härliga semesterrus berättar jag följande vid frukosten:
- Höhö, jag tappade 45 euro när jag var på Rhodos.
Till min förvåning sätter han inte räkmackan i halsen, utan tittar istället misstroget på mig.
- Nämen Karro...du var väl inte full på semestern?
Han flinar klurigt och jag vet att inte ens en vit lögn, som bleknat i solen skulle fungera i detta läge. Jag ler oskyldigt och slår ner blicken i bordet för att vinna lite tid för att komma på en välformulerad undanflykt. Vokabulärets gud är dock inte på min sida så tidigt på morgonen så jag hostar upp ett:
- Inte när jag tappade pengarna... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback