Gynnsamt företagande

Dagen kan verkligen inte börja bättre än när klockan ringer prick åtta och husets medeltemperatur ligger kring 27 grader celsius. Verkligen inte. För att göra situationen värre än den redan är, kommer jag på den ultimata idén att gå en morgonpromenad. Mumsfillibubblans. Ibland kan man ju överväga självmord. Då min uppskattningsförmåga är lika med noll, när det gäller tid och rum, måste jag dessutom stessa till jobbet. Jag hinner dock i tid, om än något för varm för att det ska kännas helt bekvämt. Pricken över i:et blir den överraskande informationen från chefen, om att jag kommit fyra timmar för tidigt till jobbet. Jag som just hade utnämnt veckans sämsta happening - att gå i flippflopps till jobbet. Man kan, utan att bli anklagad för överdrift, säga att detta lilla missöde framstod som skrattretande i jämförelse med det faktum att jag gått upp fyra timmar för tidigt och dessutom gått och jobbat. Jag kan bara säga: Det är sånt som händer.
    Jag fick, som tack för att jag kom så tidigt och gladade upp stämningen på jobbet, gå och äta först (trots att jag jobbade längst), sitta i kassan tio timmar och fika sist (trots att jag åt mat först). Åh, tacksamheten flödar. Jävla hemköpsjävel. No offense but...
    För övrigt börjar det kännas en aning, låt mig välja adjektivet tråkigt just för att det är vad det är, när alla män över 56 säger "Jag ska sluta tillverka dem själv" , när inte sedlarna går in i cashguarden på första försöket. Vid OB-tillägg gör jag mig ändå besväret att le och säga att jag inte förstår varför man skulle upphöra med ett sådant gynnsamt företagande.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback