We're a family

Ein Knödel und ein Bier, bitte.

Nu har jag haft helg sen i torsdags. Jag säger då det. Det blev en Feierabend på Magnet med Peter Bjorn & John och ett trevligt dansgolv. Jag hade en echt doof svacka där ett tag och ville gå hem men sedan återvände krafterna. På fredagen sov jag bort två hundra kronor - d.H. jag gick inte på mina två lektioner den dagen. Det skall inte hända igen. Istället städade jag och promenerade i solen. På eftermiddagen kom lyckan - mamma, pappa, Tobias och Carin.

Vi åt en god middag i vår våning (som pappa kallar vårt boende) och sedan intog vi en stor öl på Alexanderplatz, efter en tur upp i Fernsehturm. Det blev en lyckad afton och jag fick vara guide på U-bahn.

På lördagen blev det heldag. Pappa ville såklart köra bil i Berlin så vi dödade flera sevärdheter i en smäll: East side gallery, Denkmal des ermordeten Juden, Brandenburger Tor, Unter den Linden, Siegessäule, Döner?, Gedächtniskirche, Kudamm, KaDeWe...Gott verdammter alltså! Kvällen avslutades hur som helst i Prenzlauer Berg på en tvärgata till mitt hem. Vi åt god mat och drack drinkar. Och nu har de lämnat mig igen. Lite saknar jag de allt. Men de lämnade god mat, vin och en ny telefon. Det kompenserar en hel del.

Och idag: Helige Scheisse säger vi om det. Vi har varit äkta turister och till och med åkt båt på Spree. Även den sjukaste händelsen under min vistelse här inträffade idag. Men den är censurerad.

Nu är det valvaka som gäller. Jag är ju trots allt svensk.


Kommentarer
Postat av: emeluff

jag saknar dig så jag kan dö.. du måste komma hem snart annars dör jag hårt. ikväll har vi varit på vätterstranden och supit... har även varit på centrum,, oh my god. vad är upp med gamla gubbar och ´sexy asses. de vill ha oss. äckligt. usch .. jag behöver min galning!!!! ta mig.. aha!

2006-09-23 @ 01:57:39
Postat av: Karroluring

I'll be back in November. Und du musst hierher kommen! Sonst sterbe ich!

2006-09-23 @ 13:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback