En daggkåpa ville jag vara.

Jag börjar känna av att jag tappat bort min tandställning. Snart får jag väl in ena låret mellan hörntänderna. Men jag är glad ändå.

Min lördagkväll blev fenomenal efter att Julia väckt mig från de döda. Hon är bra på sånt, sa hon och jag menade vänligt att det var tur att hon jobbade inom hemtjänsten. Hur som helst så hade vi bestämt oss för att baka något gott. Men det orkade vi självklart inte. Vi tänkte att vi kunde laga mat i alla fall. Men det orkade vi inte. Det enda vi orkade var att ringa till Asian Garden och beställa kycklingspett med jordnötssås och även åka dit och hämta dem. Det tog lite tid innan kommunikationen fungerade mellan mig och restaurangen. Efter hade jag hade upprepat fem gånger att det var nummer 73 jag ville ha så var dock alla med i matchen.

Mitt under vår smakliga måltid upplyste jag Julia om att jag hade haft bokstav J ur Majas Alfabetssånger på hjärnan när jag jobbat. Man kan väl säga att det var här kvällen spårade ur. Vi försökte komma på hur alla bokstavssånger gick och det slutade med att skivan åkte fram. Från mitt inre plockade jag de flesta låttexter - Julia tyckte nog nästan att det var lite skrämmande.

Vi konstaterade även efter en gemytlig sångstund varför vi inte kommit ihåg bokstav U. Men för alla kunskapstörstande biologer kan jag härmed upplysa om att Ulmus Glabra är Alm på latin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback