Könet sitter mellan hjärnhalvorna

Pappa sitter och läser en artikel om minnet och hur dess kapacitet kan påverkas av hur vi väljer att ta in information. Exempelvis kommer man ihåg 95% av det man lär andra och bara 10% av det man hör. Intressant. Men tydligen spelar visst även andra faktorer in - typ hur roligt något är.

- Haha tysklärarna får sig alltid en känga! skrattar han högt och väntar på att mamma ska reagera.
- Vadå då? undrar hon slött  efter en stund.
- Här står det "Tyska glosor kanske inte är lika intressanta som sexdebuten..." upplyser han.
- Ksching! Mamma det kanske du skulle tala om för dina elever när du ger dem en massa glosor? uppmuntrar jag när jag hör detta fenomenala konstaterande.
Tystnad. Suck.
- Nej, jag vill inte göra dem besvikna.


Det är verkligen underbart hur klockrent min mamma sågar vissa saker ibland. Ett-noll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback