I Dannäs särar faen ingen.

Midsommar 2007: helkväll i Bor aka staden där det är tur att det finns en skylt som talar om att man är i centrum.

Ibland önskar jag verkligen att uttrycket lol skulle vara ett uttryck som kändes naturligt att använda. I så fall hade jag nämligen gjort det nu.

Årets kanske mest överskattade dag började fint med tre timmars sömn i bagaget och sex timmar i kassan på Hemköp. Jag har nog aldrig varit så trevlig i hela mitt liv. Jag önskade kanske halva Gnosjö glad midsommar och kände mig socialt överkompetent och fick även detta bekräftat av mina kära kollegor. "Faen, vad trevlig du är Karro". I call it marketing without asking any questions first.

När klockan blev två åkte jag hem och tvingades äta potatis. Det var ju trots allt midsommarafton. Efter att ha smällt i mig lite tårta på det tog jag bilen till Bor. Emelie välkomnade mig med öppna armar (och särade ben?)

Partyfixare Andersson hade raggat upp en fest i Dannäs och när vi åstadkommit en påtaglig känsla av snygghet kände vi oss mer pepp än någonsin och åkte vi tre mil ut i skogen för att fira mittisommaren. Det var nu som det enda och det största (för att inte säga olösbara) problemet uppstod.

När vi nådde denna djävulens bebyggelse där enbart skyltarna var bevis på att stället faktiskt existerade kom vi på att vi inte hade någon adress till festen.

Emelie tänkte:
Dannäs kan ju inte vara så jewla stort och right, det var sanning. Men uppenbarligen så stort att uteslutnigsmetoden av hus för att hitta en fest inte kunde tillämpas. 
Karro tänkte: vi ringer någon på festen och ber om en vägbeskrivning till la party och right, det hade gått om mobiltelefonins underbara nät även hade inkluderat fucking jewla Dannäs.

Kontentan av det hela blev alltså att där satt vi mitt ute i ingenting, snygga och väldoftande med hela bilen full av alkohol men kunde helt enkelt inte (för att uttrycka det helt klart) hitta festen vi skulle på. Detta resulterade att vi först cirkulerade i en halvtimme åt ena hållet innaför Dannässkyltarna, närmare bestämt till höger om IOGT-NTO:s samlingslokal. Sen pausade vi, vräkte ur oss könsord för att sedan cirkulera i den andra riktningen, alltså till vänster om IOGT-NTO.
 
Hur som helst så var ju inte detta någon bra lösning på årets största antiklimax och stämningen i Eva Anderssons Clio var inte direkt på de högre höjderna. Jag uppmuntrade Emelie till att ta en Becks medan jag fraktade hem oss och det gjorde hon. Och varför bara ta en när man har hela bagaget fyllt av potentiell fylla? Det första vi blev rörande överrens om var att festen förmodligen ändå hade sugit manligt könsorgan. Det andra konstaterandet blev: I Dannäs särar faen ingen.

När vi nästan var tillbaka i Bor kände Emelie baconabstinens så jag tog mitt ansvar och körde svängen över Big Burgers also known as Burger Kings drive-in. Jag beställde något med bacon och hälsade bruden glad midsommar dubbelt upp Jag kunde ju inte veta att samma brud som tog betalt även skulle lämna ut baconkrubbet i nästa lucka. Och för att undanröja alla pinsamheter så löste vi det genom att upprepa samma slitna fras en gång till. Och Emelie höjde nog vänligt på Becksflaskan också.

Väl hemma i Bor upprepade vi det nyinstiftade uttrycket: I Dannäs särar faen ingen! ett flertal gånger, lyssnade på musik och blev härligt salongsberusade.
 
Jag har aldrig varit mer övertygad om hur tråkig en midsommarfest i Dannäs kan vara.  

Kommentarer
Postat av: inte en jewel särar i euroflight-dannäs!

och jag har ALDRIG varit mer nöjd att folk i dannäs inte särar. på detta vis fick jag vad jag ville:
1.bli bitter och skrika könsord
2.dricka mig full i mitt eget hem, men min egen säng i närheten
3.återigen ha kvantitets/kvalitetstid med min allraste bästaste galning.
nu när jag ser tillbaka på vår gemensamma midsommar (jag ska för övrigt bojkotta hela jävla euroflightskiten nästa år...) så är jag stört nöjd.
-vem behöver icke-särande köttstycken i dannäs, när man får hottaste rumpan, becks och knäcke i Bor??-
inte JAG iaf. det är ett som är säkert.
(men vi behöver varsitt knurk (såhär kan det inte fortgå...)
du&jag, karro! +miss li =)

2007-06-24 @ 00:39:58
Postat av: Karro

Alltså. Världens bästa midsommar börjar i Dannäs kan man ändå säga. Liksom tack Dannäs för ingen täckning, inget särande och IOGNT-NTO. Come give me love (Ted kommer vrida sig i sin grav i sinom tid)

2007-06-24 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback