I could be blue.

Utanför sjukhuset, Jönköping


En äldre kvinna står och väntar på bussen tillsammans med sitt barnbarn ~5 utanför sjukhusets entré. En ambulans med påslagna sirener närmar sig sjukhuset.


Barnet: Farmor, hör ambulansen!
Farmor: Ja, den ska till akuten.
Barnet: Var ligger akuten?
Farmor (pekar på marken eftersom akutmottagningen ligger ett våningsplan ner): Den ligger där.
Barnet: Men där ligger ju helvetet?!
Farmor: Ja, men du förstår först kommer man till akuten, sen kommer man till helvetet.

Nu vet ni det allihopa. Fast jag tänker mer akuten - helvetet - IB kanske?

Idag har jag varit ledig. Mina lediga dag innebär numera ett kulturellt möte med min tyska granne. Jag tycker det är hjärtligt trevligt faktiskt. Idag kom fader tysk och ville ge mig pengar dessutom. Men jag ropade "Ich will kein Geld!" och kände mig godhjärtad.

Jag frågade pappa vad han skulle säga om jag skrev en lapp där det stod "Hej gay" på och satte på hans dörr på jobbet. Han svarade inte. Men kom ihåg: det finns inga dumma frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback