Solen solen är gul.

Jag övar för fullt på att bli trevligast i Gnosjö. Vi får väl se hur det går.

Igår var en man inne och handlade av mig och upprepade ett flertal gånger på knagglig svenska att jag var söt. Jaha? Vad ska man säga då? Jag mumlade väl tack och tyckte att situationen var ganska komisk just på grund av att han sa det så många gånger. Sen gick han men hans vän stod kvar i kön bakom för att betala sina varor. Det är då det roligaste av allt kommer: "Han menar inget illa." Och jag som trodde att det var en komplimang. Tah!

Idag är det strålande väder och jag har promenerat runt sjön. Julias och min vandring måste bli av - åtminstone på Store Mosse.

I eftermiddag kommer min tyska elev. Jag har minsann bullat upp med uppgifter. Min mamma är nog pedagogiken personifierad. Me like alltså.

Ikväll blir det personlmöte. Tjoho och jag ska vara med. Jag känner mig i princip vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback