Jag tappades i golvet som barn.

Alltså G U D. Det mest aktivitetsfyllda veckoslutet någonsin. Mitt veckoslut började för övrigt  i onsdags och om jag då lägger till att även tisdagen var fartfyllt kanske man sammanfattningsvis kan säga att det har varit en intensiv vecka.

Jag känner mig ändå förvånadsvärt pigg efter ganska många dagars alkoholförtäring. Men det är väl för att jag föddes med måttfullhetens stämpel i pannan.

I fredags blev det i alla fall sjuttondemajfirande en dag försent. Fördrink (vodka+red pleasure aka njursvikt) intogs hos Emelie innan jag och Julia rullade in på Anna Gretas för en njutningsfull förtäring av tapas. Mumsfillibubblans.

Efter en god grund av salsor, fett och vitlök kände vi att kvällen hade alla förutsättningar och gick med lätta steg mot Bongo. Vakten föredrog omväxling denna afton och var nästan trevlig.

Det var många kända ansikten på Bongo men eftersom jag förlöstes av Joakim von Anka föreslog jag att bjuda på inträdet till Centrum. Och heck yes sen blev det dans till kvällens ände med en miniefterfest hos Emelie.

Gårdagen blev också lyckad på alla sätt och vis. En hjärtligt trevlig fika med Lisa made the day kan man säga men jag känner mig fortfarande pissig över min oförmåga att kunna planera. NÅGON GÅNG SKA VI TILL SOYA.

På kvällen var det födelsedagskalas och avskedsfest hos Jonna. Vi fick paket båda två och Jonnas föräldrar gratulerade till min angenäma ålder med ett presentkort på systemet. Hurray!

Sen fattade vi det ödesdigra beslutet att besöka min bror i onyktert tillstånd. Alltså han var onykter. HAHA men vinet flödade kan man säga. Jonna var vuxen och körde och hann till och med bromsa för älgen som uppenbarligen tyckte att det var en god idé att stå mitt på vägen på väg ut till Sigges Loge.

Min beslutsförmåga hade rubbats av några "stänkare" som givmilt hade delats ut och därför fann vi det vara en bra idé att dra lott om hur min kväll skulle fortgå. Och vips så pungade jag ut 150 svenska riksdaler för att hänga i en lada med en massa fulla bönder.

Jag råkade upplysa pappa om att Sigges "sög balle" i bilen på vägen hem. Det var kanske lite väl groteskt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var extremt trevligt =) Och som sagt, minst fyra timmar ska man sitta på vasas! Men du missade allt ngt när du och jag inte gick till soya, men någon gång ska det allt bli av! =)

2007-05-20 @ 12:55:58
Postat av: Karro

Absolut! Då blir det Vasas OCH Soya! :D

2007-05-20 @ 15:53:03
Postat av: eileme

du och jag baby. lite alkohol på toppen. söta pojkar. och dans på det.. sen jävlar blir det åka av....pussa

2007-05-21 @ 16:50:43
Postat av: Karro

Ja då jewlar bäbis.

2007-05-21 @ 21:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback