Vad är det för likhet mellan...?

Ach du Lieber! (den bästa utbristningsfrasen ikväll)

Mormor har börjat dra igång skämten nu.

Det är en ögonläkare som fyller 50. Hans arbetskamrater vill göra något festligt på den stora dagen och beställer en tårta med femtio ögon på. När tårtan plockas fram brister en av kollegorna ut i ett oändligt högt gapskratt.
- Vad skrattar du åt? frågar en av de andra läkarna.
- Jag tänker bara på hur gynekologens femtioårstårta kommer ser ut.

(plats för skratt - mormor har visserligen skrattat från ordet ögonläkare)

Tio minuter senare: "Ja, de har nog roligt ibland. De där läkarna"

Nästa skämt var på danska och för alla er som inte kommer från skåne så är alltså en civilbetjänt på danska en civilpolis.

Ett par står i kön inne på en bank för att ta ut pengar, när mannen framför dem i kön plötsligt drar upp ett vapen och upplyser övriga besökare om att "detta är ett rån". Den manliga partnern i paret bakom lutar sig då framåt och knackar rånaren på axeln och säger:
- Jeg er civilbetjänt. (underförstått PASS AUF, VERPISS DICH!)
Då vänder sig damen i paret mot sin partner och säger.
- Nej nej - du är SENIL DEMENT!

Ja, herrejesus som mormor hade sagt. Pappa står dock för kvällens konstaterande:

Johanna är aspissur vid matbordet och mormor försöker lätta upp stämningen genom att säga:
- Johanna har du haft mittbena innan? Jag känner ju knappt igen dig!
Jag ser alla möjligheter att tillföra konversationen något och fyller snabbt i:
- Måste du se så jelwa sur ut?
Då utbrister pappa (lite för allvarligt för allas bästa):
- Jag har aldrig sett någon med mittbena som är glad!
Jag tycker naturligtvis att det hela är förträffligt komiskt, främst eftersom Johannas ansiktsuttryck förvridits till en enda stor oidentifierbar surbulle men också för att pappa verkar ha svaret på livets alla gåtor.
- Vad grundar du det på? frågar jag nyfiket.
- Egen erfarenhet.

När Johanna återhämtat sig efter sin purbetala humörssvängning ville pappa vara god och ge henne en liten gåta.
- Jaa du Johanna! Vet du vad det är för likhet mellan Ola Salo och Tommy Salo?
Utan att ens tänka efter svarar Johanna:
- Båda är bögar?
Pappa verkar överhuvudtaget inte reflektera över svaret utan upplyser helt enkelt sin 12-åriga dotter om att:
- Nej, båda har förlorat mot Vitryssland!


Kommentarer
Postat av: din ost i sexlivet

ADOPTERA MIG!

2007-05-25 @ 22:00:40
Postat av: Karro

Okejrå. Just becasue you're the cheesier pear.

2007-05-25 @ 22:22:18
Postat av: emmi

=) liebfraumilch! jag kanske ska till Deutschland, Deutschland über alles, über alles in der Welt i sommar. hurray

2007-05-25 @ 23:45:55
Postat av: Karro

WAS SAGST DU? Jag vill också dit!

2007-05-26 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback