Let me think about it.

Nu är jag tillbaka efter några dagars vistelse i Kristoffers nya lägenhet. Utan soffor då såklart - tah men jag fyllde ut tomrummet.

Jag måste bara nämna den mest komiska händelsen för i år:

Emelie är och besöker Karolina i Växjö. Efter en trevlig kväll med ciabattor och delikatobollar beslutar de sig för några timmars sömn. Morgonen därpå vaknar de till ljudet av "Jag sitter i permobil". När de tittar ut genom fönstret märker de till sin besvikelse att marken är täckt av ett gråvitt snöslask. Hur som helst så erbjuder sig den godhjärtade Emelie att skjutsa Karolina till skolan. Hon bär till och med hjälpsamt ut Karolinas resväska till bilen. I denna väska ligger allt Karolina behöver för sin kommande vistelse i Hjo. Det faller sig nämligen så att Karolina ska åka direkt till Hjo med tåget efter sin tidiga onsdagslektion.

Emelie rullar upp bilen utanför skolan, ger Karolina en kram och säger: "Glöm nu inte väskan. Den ligger därbak." Det ska Karolina naturligtvis inte göra, hoppar ur och går runt bilen för att lasta ur sin väska. Precis när hon ska ta tag i handtaget på bagageluckan kör Emelie iväg. Karolina grips av en lätt panik, börjar skrika, vifta med armarna och springa efter den ständigt ökande bilen. Allt för gäves. Hon sliter fram mobilen och ringer ett x-antal gånger till chauffören i fråga, innan hon ger upp och påminner sig om att Emelie sällan svarar i telefon när hon kör bil. Vad ska Karolina göra? Om några timmar avgår hennes tåg mot Hjo och i en bil påväg mot Bor ligger alla hennes nödvändiga tillhörigheter... 


Kommentarer
Postat av: emelie utan hjärna

förlåt för att jag är din mest mongolida vän! jag kan inte hjälpat!

2007-11-13 @ 12:09:05
Postat av: Karolina

NAW jag tycker ju omet!

2007-11-13 @ 13:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback