Grogg.

Dagarna går fort ändå. Snart är det vecka 38. Hela mitt liv är uppbyggt kring veckonummer. Särskilt vecka 38. Då kommer Kristoffer hit. Äntligen äntligen äntligen.

Idag har jag haft min första grammatikföreläsning. Jag ska inte skriva här att jag tyckte den var intressant. Vi fick i alla fall lära oss varför grogg heter grogg. Det är efter namnet på en tysk kapten. Varje gång sjömännen gick i land efter en lång tid på havet skulle de bli bjudna på sprit. Den rare herr kapten Grogg var dock för snål för att ge sjömännen ren sprit så han spädde ut den med vatten. Tänk att utspädd sprit har blivit en del av den svenska kulturen.

Kommentarer
Postat av: annapanna

vilken underhållande utbildning du verkar gå. själv sitter jag begravd i försäkringar.

Postat av: Kristoffer

Bra att du har en kalender nu så att du kan komma ihåg vad du gjorde förra veckan!
HHAAHH!
Puss älskling!

2007-09-11 @ 15:04:37
Postat av: Karro

Hieehieehieee. Nu var du allt bra rolig!

2007-09-11 @ 16:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback