Saturday wait.

Något blev fel, allvarligt fel, när jag skapades. Här sitter jag klockan sju lördag morgon och önskar inget hellre än att jag kunde sova åtminstone en timme till. Men icke. Jag tycker uppenbarligen att det är lyckat att inleda helgen med en halv utekväll, problem att somna och att slutligen vakna klockan fem. Man hinner med så mycket ändå: kolla på tv-shop, läsa om internationellt samarbete och försöka sätta sig in i flugfiskets spännande värld.

Den övervägande delen av min tankeverksamhet har ändå ägnat sig åt att försöka förstå varför ingenting på tv-shop är sant? Jag skulle bli så lycklig om "meaningful beauty" faktiskt fungerande, antar jag. Köp dig lycklig gånger hundra. Man skulle ju bli pank.

Jag önskar att jag förstod mig på flugfiske, ja eller fiske över huvud taget. Det ser så idylliskt ut att stå där och fiska fiskar, Gärna i galonbyxor upp till armhålorna och med ett glatt humör. Tråkigt nog har jag varken haft galonbyxor eller ett glatt humör de gånger jag faktiskt har försökt mig på fiske. Jag har aldrig fått napp och utgår ifrån att det heller aldrig kommer att hända. Kanske, om jag fixar galonbyxorna.

Gårdagkvällen blev mycket trevlig. Med min bristande självinsikt i handväskan gick jag slutligen med ut. Så nu sitter jag här med fyra timmars sömn för lite, minst.

Ikväll ska jag på julbord: "Oj, vad tidigt" som Frida sa och jag svarade "Men det är inte förrän sju". Sen insåg jag hur hon menade.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahaha :D

2008-11-29 @ 17:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback