Caspar David

Ach du lieber. Det går förbi män i träningskläder. Halleluja liksom.

Idag när jag öppnade dörren trillade det ner ett litet brev som suttit fastklämt på utsidan av vår dörr. Det var från Anna-osten. Happiness. Mein Gott - Uwe måste tro att jag är aspoppis! Det är festligt.

Helgen blev såklart lyckad - kan en helg bli misslyckad i Berlin? I fredags var det som sagt The Whitest Boy Alive. När vi kom dit var biljetterna slutsålda men raringarna var väna nog att hålla en extra spelning senare på kvällen. Günstig och echt Klasse säger jag bara! I väntan på spelningen drack vi öl på feta hörnet (här kan uteställen heta vad som som helst) och festligt nog tog Lucy sitt förnuft till fånga och gjorde oss sällskap! Martina drack sin efterlängtade absint och fick en vänskaplig kontakt med dj:n.

Lördagen sovs till större delen bort och avrundades med en annorlunda bio som var lächerlich och grossartig! Även en mjölkig yogi-tee intogs på Kauf dich och lyckan var som vanligt gjord redan vid första klunken.

Igår var jag riktigt turistig och drog runt i halva Kreutzberg med Martina i ösregnet. Men vi höll humöret på topp med tyska visor, kyrkobesök och österriskisk fika. Vi besteg även der echte Kreuzberg och blev du med en massa kända arkitekter. Vi håller den kulturella fanan högt vill jag lova. Berlin du bist so wunderbar Berlin.

Nu har Lucy köpt  "I don't feel like dancing" och stämningen här är lika hög som Fernsehturm.

Tschüschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback