Wodka trinkt man pur und kalt!

Schnapps und Bier das rat' ich dir.
Schnapps und Wein - lass das sein.

Med reservation för eventuella felstavelser är detta ett mycket klokt ordspråk som Oma i helgen förmedlade till mig och min familj. Jag fick dock översätta för min bror, eftersom som han är klent begåvad inom språksektorn. Sådär ja, lite förtal såhär i påsktid har väl ingen dött av?

Det blev i alla fall en trevlig påskmåltid. Mormor var festlig såklart och våra samtalsämnen var som vanligt onormala. Mormor berättade om en tradition av generande hårväxt - inga detaljer bör utelämnas i en sådan konversation har jag hört. Vi pratade även om LSD och kom helt naturligt in på att det är ungefär en gen som skiljer schimpansen från människan. Jag är undantaget enligt min bror: hos mig är det bara genen för kroppsbehåring som skiljer. Jag känner att han nog ändå innerst in någonstans kanske tycker om mig en bortsopad smula.

Igår var jag och Snyggjulia på konstrunda i Skåne. Det var verkligt trevligt vill jag lova. Vi insöp vårsolens och konstnärernas inspirationskraft och konstaterade att det finns många begåvade människor. Vi satt vid havet med "solen i håret och vinden i ögonen" under en filt och åt medhavd lunch. Det finns så många lyckliga ögonblick i livet.

På kvällen skrattade vi åt en svensk rysare, drog finurliga ordvitsar och hade det väldigt väldigt gemytligt.

Slanggrymt alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback