Den randiga flaggan ska vaja.

Lördagkväll: hur kan historien ha en sanning om sanningen inte har en historia? Det här är verkligen utanför min intelligens. Saaari. Jag har mer konstaterat att lögner kan ha en historia: ofta en väldigt lång, komplicerad och rolig historia.

Jonna och jag åkte bil idag. Det är lite av en tradition när hon hemma. Vi åker till Anderstorp och ser dumma ut, går en sväng på Lindex och åker hem igen. Underbart. Måste även kommentera Jonnas kontinentala körning: hon stannar inte vid stopp och tutar så fort hon får chansen. Och får hon inte chansen, så tar hon den. "HAN VAR ÖVER PÅ MIN VÄGHALVA". Ja, jo lite grann kanske.

Ikväll får vi gäster, så jag flyr fältet. Till Kjelles bar såklart. Kein Alkohol ist auch keine Lösung är ju dagens och alla dagars sanning. Det finns sanningar, de kan fastställas empiriskt - en öl gör människan glad, punkt. SÅ fuck off alla postmodernister.

Har gjort tappra försök till att plugga idag, men lusten drar bort från böckerna mot - något annat. Ägnade mig åt en lite alternativ instuderingsmetod idag: jag lyssnade på progg med pappa. Låten handlade om Koreakriget och var ändå ganska festligt. Om inte festlig så ändå väldigt bitsk. Om jag hade varit 20-åring på 70-talet, hade jag eventuellt varit någon form av extremist.

If you don't know where you're going, any road will take you there. YES.

Kommentarer
Postat av: komsikoms

vi hade stått längst fram och skrikit - du och jag!

i asheta klänningar. (jag hade dock behållt bhn.. för allas trevnad)

2008-12-11 @ 22:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback