They'll be making sure you stay amused.

Mina studier alltså. Beror det på statsvetenskapen eller årstiden att jag är totalt omotiverad? Igår hade vi hur som helst en intressant diskussion om orden "inkompetens", "inkontinens" och "impotens" - det är inte lätt att hålla isär dem. (eller vänta, jo det är det) Det är egentligen inte heller några ord som är direkt kopplade till mina studier. (möjligtvis inkompetens) Hur som helst: har ni någon gång tänkt på hur rolig en situation kan bli om man missbrukar och blandar ihop dessa tre mycket skiljda ord?

Vi hade i alla fall mycket roligt åt just detta, dels under vår debatt om Darfur (ja, ibland är man osmaklig nog att vara hysteriskt trött vid allvarliga tillfällen) och dels när jag och Teresa sedan satt och läste i vår underbara lärobok "Internationella relationer".

Ordet inkompetens dyker naturligtvis upp i en mening: "Ofta handlar det om ett behov av makt och kontroll, och inte sällan kan ursprunget spåras i djupt liggande känslor av osäkerhet och inkompetens"  Utan att läsa kommande mening läser jag upp denna mening och byter, lustig som jag är, ut ordet "inkompetens" mot "impotens". Teresa skrattar såklart, antingen av ren sympati för min trötthet eller på grund av dålig humor. När jag sedan läser följande mening finns det inga gränser för mitt skratt: "Ledare med mycket stort behov av makt och kontroll har en benägenhet att hårdna under stress och inta hökaktiga positioner i konflikter".

Jag har faktiskt inga ursäkter för att jag tycker att det är skitroligt.

Ikväll är det Great Party. YEAH.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha. jag har ock dålig humor. men det va sköj.

2008-11-29 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback