Du är tjock. Varför?

Vilken hektisk vecka: årets sämsta seminarieinsats, big comedy och bio. 

Kristoffer har alltså varit här och försett mig med underhållning. Big comedy var såklart toppen, och David Batra var bäst. Jag älskar honom. Bion igår var också riktigt bra - "Män som hatar kvinnor". Sen den, om ni inte sett den.

Idag har jag botat ensamheten med träning. Det var skönt för en gångs skull.

Dagens händelse är ändå när ett par, som går framför mig (och äter glass ur en tvåliters burk) vänder sig om och frågar: "Såg du vad som föll från himlen nyss?". Jag tänker: "Ni är höga" men svarar artigt: "Nej" och tittar upp mot en tom klarblå himmel. De pekar på något vitt gegg på sina armar och säger att det kanske är fågelbajs. Jag svarar att det verkar rimligt men då invänder de med att det inte är några fåglar inom synhåll. "Det kan vara glass", säger den ena av dem och den andra svarar: "Ja kanske, men jag har ingen lust att smaka".

Jag går därifrån och tänker att det var en lustig händelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback