Sol, vind och vin.

Ytterligare en dag av solsken och nedrullade persienner. Man borde vara mer som andra studenter: vräka ut sig på varje solig plats på campus, köpa glass på pressbyrån och "plugga" utomhus. Av någon anledning låter jag bli, i alla fall tills någon drar med mig ut i kvällssolen och jag råkar ha en låda vin. Det var det som hände igår. Nedda och jag satt på tuvfanängen och hade det gemytligt, så gemytligt att vi till slut hamnade på Sivans. Där var det som det brukade - överkomligt.

Försöker avsluta det sista inför seminariet imorgon men det går dåligt. Teresa, hilfe! Jag utgår ifrån att det löser sig.

Imorgon drar jag till Karlskrona för att träffa Maria innan hon åker tillbaka till Bonn. Ich freue mich schon. Eftersom min geografiska allmänbildning sträcker sig så långt att jag vet att Karlskrona ligger vid havet, så hoppas jag på sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback