Glad påsk!

Nu är jag visst dålig på att uppdatera igen. Men det är ju faktiskt påsk.

Helgen har tillbringats i Gnosjö med alla möjliga aktiviteter: simträning med Johanna och Kristoffer (alltså: Johanna försökte lära oss simma som proffs, Kristoffer blev sur trots att han hade blåa simglasögon och jag blev sur för att Kristoffer var sur och Johanna blev förvirrad för att vi var sura), efter detta fotboll(!) med Johanna och Kristoffer (jag var fortfarande sur men blev glad av tanken på att pappa sagt att jag kunde blivit bra på fotboll om jag kunnat se skillnad på en pingisboll och en fotboll) och till slut grillkväll. Ja ni hör, en hysterisk dag.

Igår var det någon form av minisläktträff, som jag, Kristoffer, Tobias och Carin avvek från inom rimlig tid. Istället åkte vi hem till bror och drack öl och vin och diskuterade fängelsestraff till halv tre. Efter att ha missat pappas vädjande sms: "ring till min mobil när ni vill hem", ringde jag till hemtelefonen och väckte hela familjen. Pappa kom och hämtade oss och vi var såklart tacksamma.

Väl hemma försöker vi smyga igenom huset utan att tända, borsta tänderna tyst och skynda in i mitt rum utan att återigen väcka hela familjen. Kristoffer lyckas väl: för er som varit hemma hos mig vet att slå-upp-på-en-dag-hus är ytterst lyhörda, ni vet också att alla sovrum ligger bredvid varandra, dessutom vet man att det mellan mitt rum och toaletten står ett ståtligt golvur. När Kristoffer ska "slinka" in i mitt rum från toan, slinker han rakt in i detta ur. Det börjar slå och bröla obönhörligt högt och jag får kväva hysteriska skrattattacker.

Imorse frågade jag mamma om hon hört det hela och hon svarade:
- Ja, jag undrade hur mycket zubrowka ni hade druckit egentligen.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Hahahah! Jag älskar din mor, far, syster och bror i ur och skur, samt ert underbara golvur. Best Easter EVER!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback