Some call it stalking, I call it love.

Idag har vi gjort alldeles för lite. Jag och Teresa. Vi har kollektivt ägnat oss åt att inte göra för mycket, vilket resulterade i att vi gjorde, ja alldeles för lite. Tråkigt, särskilt med tanke på att det är tenta på lördag. Hur som helst så kan vi lite om NPM: tänk högerpolitik, tänk högerpolitik. Och att det inte är demokratiskt.

Dagens finaste: jag och Teresa har "mellantid", dvs vi har funnit någon totalt ologisk anledning till att ta en "paus" i pluggandet. Vi youtubar lite när Teresa tittar ut och utbrister: "Titta där är Friiiiida".  Hon rusar upp, sliter upp dörren och vrålar för att det ska höras till andra sidan campus - "Friiiiiiiiida". Jag hör inte vad Frida svarar, men av hennes kroppsspråk att döma är det inte "Ååååh Teeeeeereeeessa". På det jag inte hör svarar Teresa i falsett: "Väääääädrar, jag vääääädrar". Ytterligare något ohörbart från parkeringen och svaret "Jag har kaaaaaaaakor!".
Några minuter senare kommer Frida över på lite fika och jag får förklaringen till det hela - hon trodde att Teresa städade hos mig? Och på det svarade Teresa att hon vädrade. Och att hon hade kakor. Ksching och den logiska följden blir: fikapaus!

Så är det. Nu ska jag försöka söka sommarjobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback