Fjällen.

Snart bär det av mot Norge. Det ska bli så himla skönt att slippa Växjö, skolan och min hetsiga dygnsrytm. Har packat allt nu, hoppas jag. Förmodligen har jag glömt något grundläggande: typ långkalsonger.

Jag ser fram emot att gå upp klockan fem på lördag och tränga in mig i en överfylld bil, somna och vakna lagom till frukosten i Uddevalla. Sama procedur varje år. Sen hugger man in på resgodiset man trodde man växt ifrån, mår lite illa, sover och tvingar sig att vara vaken när vi kör över gränsen. Oslo är alltid spännande också. Då tror man att man är framme, trots att det är flera timmar kvar. Förhoppningsvis kräks inte Johanna på någon så alla får vara glada och spänstiga när vi kommer fram så man kan kasta sig ut i skidspåret.

Jag är redan mentalt inställd på att bli fullkomligt knäckt. Mina fysiska prestationer kommer aldrig att nå upp till mina syskons. Med lite tur har de bakhalt och dålig valla, kanske en infektion i kroppen osv. Då kanske jag kan ha en chans. Eller troligtvis inte.

Eftersom hela min livssituation bygger på studielån ska jag även packa ner all min kurslitteratur, en smula omdöme och hoppas på att hitta motivationen någonstans i snön. Jag menar: när jag inser att jag är sämre än Johanna och Tobias både utför och på längden kanske jag kan inbilla mig att jag är smartare än vad de är. Som sagt, jag är ju den enda med studielån. Hähä, studielån är visserligen inget mått på smarthet och Johanna är 13 så det har liksom inte varit aktuellt för henne. Men vafan, låt mig få tro att jag är bättre på något.

Geilo: here we come.

Kommentarer
Postat av: Carin

JAG VIILL OXÅÅÅ!!

Postat av: Carin

Men ack nej!

2009-02-06 @ 00:57:48
Postat av: Anonym

skynda dig tillbaka!

för mig är du alltid miljoner gånger bättre än dina syskon. (trots att johanna och jag tydligen har samma musiksmak)

2009-02-06 @ 02:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback