Franska ordspråk och kalla fötter.

En riktig söndag. Jag gör verkligen mitt bästa för att ligga i sängen, titta på mtv och äta glass. Men det är så fort gjort. Nu vill jag liksom göra något aktivt. Och det var ju inte tanken.

Igår blev det middag, lite förfest före tentafesten och sen sivans. Som vanligt misslyckas jag fatalt med att fullfölja en utekväll där. Jag började i sanning ganska bra - hann komma halvvägs i den oändliga kön innan jag fick veta att jag inte kunde köpa nationsmedlemskap i dörren. Att tränga sig motströms kändes som ett nederlag och ännu värre kändes det att ställa sig sist i kön igen. På grund av den svenska vintern i kombination med mitt dåliga omdöme gjorde sig mina förfrusna fötter alltför påminda. Så ja, jag bangade. Nu igen. Var hemma strax före tolv och bankade liv i mina iskalla fötter. Och sen somnade jag som en död.

Låg och bläddrade i min överflödiga kalender och hittade ett franskt ordspråk. Tänkte att det passade som stående anledning till tentafestfirande: "I segerns stund förtjänar man champange, i nederlagets behöver man den"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback