Gaymen, amen.

För att börja någonstans: rubriken lovade jag Emelie. Så här har du: amen gaymen.

Gårdagen blev mycket lyckad: det hela började med en fartfylld biltur ut till samarkand. Man vet inte riktigt om man ska skratta, skrika eller gråta när Frida halvvägs in i en rondell utbrister: "Men vad fan, är det här en rondell?". Trots påtgaliga otydligheter i vägbygnationen kom vi hem fullt vitala: jag med vin - Frida med halva systembolaget och ett par nya skor.

På eftermiddagen drog Teresa med mig på opposition. Såhär med facit i hand kan jag ju erkänna att jag var en smula skeptisk redan innan vi gick dit.  Brukar man gå på sånt här? Joho, då. Men då brukar det också vara fler än fyra opponenter. Jag vet inte hur mycket vår insats som publik uppskattades av deltagarna. Vi satt åtminstone i hörnet av grupprummet.

På kvällen blev det vin- och spelkväll hos Teresa. Fantastiskt. Jag och Frida VANN familjegeni. Fantastiskt igen. Jag har verkligen aldrig vunnit. Det kan finnas ett samband med att jag alltid spelat mot pappa. Hur som helst: jag kunde en hel del. Exempelvis i vilken bollsport man alltid måste ha en fot i golvet. Teamwork är ju trots allt inte en sämre arbetsform än någon annan.

Tila Tequila stod på i bakgrunden också, vilket resulterade i att vi försökte komma på liknande namn åt oss själv. Det gick utmärkt: Teresa Tequila, Rosanna Rom, Maria Mojito, Peggy Punsch (Teresa som inte fattat poängen, ville bestämt att det skulle vara Peggy Konjak), istället fick jag äran att heta Karolina Konjak efter invändningar mot att vi kunde vara lite snälla i stavning och uttal så jag kunde fått något mer glamoröst som "Karolina Cosmopolitan". Men icke. Svårast var att komma på ett alias till Frida. F liksom. Vilka sprit- och drinksorter finns det på F? Efter många om och män kläckte någon det briljanta förslaget: Frida Fatöl. Passar ju utmärkt!

Idag har jag hämtat mina linser, så nu ser jag vad jag skriver. Plus i kanten helt klart.

Nu: scones!

Kommentarer
Postat av: Frida

Den där bilturen var ingenting. Om du någon gång får äran att träffa min vän Hanna, kan hon säkert berätta för dig om hur det känns att flyga över refuger mm... men jag lovar, ingen är mer rädd än jag!



Annars grattar jag oss till segern åter igen.. fan va gött!

Postat av: Jonna igen

Super ni en tisdag?!!?

2009-01-28 @ 23:50:42
Postat av: emeliepemelie

spritsort på f:

Fernet

2009-01-29 @ 00:22:59
Postat av: Karolina

Grattis till oss igen Frida. Ja Jonna, vi super oavsett veckodag Och tack Emelie!

2009-01-29 @ 08:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback