Glasögon.

Nu har jag varit hos optikern. Det är lite läskigt. Jag får för mig att jag vindögd, att jag blir manipulerad att säga att jag ser bättre med sämre glas och dessutom undrar jag hur den där lilla maskinen fungerar som man tittar i och så kommer det ut en kvitto? Anyhow, det blev en dyr historia - dels för att linsinköp inte riktar sig till min csnekonomi, dels för att jag är oförståndig och vill prova på färgade linser. Sen har jag hört att det är bra med glasögon också: så här sitter jag med fyra olika bågar och beslutsångest. Kristoffer sattes på prov och fick yttra sig utan att jag sagt vad jag tyckte: happy times, vi tyckte likadant.

Annars har jag mest hostat och läst i "Demokratin och dess antagonister" - titeln låter faktiskt värre än vad den är. Först tyckte jag dessutom att den var fruktansvärt ful men nu har jag nog ändrat uppfattning, Den är ganska ball faktiskt.


Satt bredvid en kille på bussen idag. Han var förmodligen en toffel. Hej här sitter jag och dömer och tjuvlyssnar på folks telefonsamtal: hur som helst så ringde han upp någon och lät väldigt mjuk på rösten. Det framgick att den andra personen ville ses och han föreslog sjutiden, eftersom han sedan längre tillbaka bestämt att träna med någon kompis. Av hans frågor framgick att sju inte alls passade den andra, eftersom hon/han skulle sova vid nio. Utan att låta varken sur eller arg sa han mesigt: ja, men då får jag väl helt enkelt ringa och säga att jag ska umgås med dig. Och sen lade dom på. Om jag hade varit den andra hade jag försökt invända även om jag inte ville, något i stil med: nej, men har ni bestämt så kan vi ses någon annan dag. Eller: jag kan gå och lägga mig klockan tio? Men icke.

Varför skriver jag ens om det här? Jag har ju inte en aning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är knäpp, jag älskar dig!

2009-01-21 @ 22:33:23
Postat av: Anna

jävla ass-blogg som inte visar att föregående kommentar var från mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback