När Salikons rosor vissnar, då är jag död.

Idag har varit en harmonisk dag, till skillnad från gårdagen. Eller den ordnade ju upp sig framåt kvällen, fick mat av Teresa och lånade kläder av Nedda så jag kände mig ganska nöjd ändå. Och stallarna var trevligt och jag förståndig och gick inte på efterfest. Det kan med högsta sannolikhet vara nyckeln till min harmoniska dag.

Sov till elva. Vaknade förmodligen av chock. Har gått runt och varit glad över att jag sov så länge, på riktigt alltså. Mitt i glädjeruset lyckades jag dessutom tvätta, få tvätten torr och laga stuvade makaroner. Det där med att beräkna kanske inte är min starkaste sida. Jag lär ha makaroner för hela nästa vecka. Tur att de blev goda i alla fall.

Som avslutning på en perfekt dag har jag kollat på Astrid Lindgrens "Allra käraste syster", "Gull-pian" och "Hoppa högst". Det är då man gråter floder. Så sjukt bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är du och jag och ett litet antal människor förrutom oss som faktiskt uppskattar stuvade mackaroner för vad de är värda. jag är kär i stuvade mackaroner. vi är kära i varandra.

2009-01-11 @ 01:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback