Kaffepaus.

Ich bin die Köchin, alltså. Igår tyckte jag att jag skrev århundradets mest välplanerade inköpslista innan jag handlade. Idag kommer jag hem laddad som tusan efter en promenad och ska laga linssoppa. Klart som fan att den enda kryddan, timjan, jag behöver är slut. Det kan även vara så att jag aldrig ägt någon timjan. Och det borde jag ju kommit på igår när jag lusläste receptet. Hur som helst så fick jag improvisera kryddningen och det blev SPITZE! Är sjukt nöjd med mitt storkok, trots timjanödet.

Dagen har varit ovanligt bra för att vara söndag, ingen veckoångest, ingen tråkångest, ingen ångerångest. Ingen ångest helt enkelt.
"Dödsångest?", som jag frågade Emelie och fick svaret:
"Dödsångest? Nej, det ser vi ju fram emot." 

Jag kokar kaffe, försöker undvika mtv och känner att Polen närmar sig med stormsteg.

Kommentarer
Postat av: Frida

jag har timjan, om du vill nalla lite nästa gång... vet inte varför jag har, tror jag fick det till ett stekrecept...

2009-03-08 @ 23:30:53
Postat av: Karolina

Det ska jag lägga på minnet!!

2009-03-09 @ 10:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback