Kasta hit din violin, du har fått för mycket vin.

Jag gillar verkligen visor. Det är ju uppenbart att min barndom har skadat både musiksmak och psyke. Jag menar: att lyssna på Mora Träsk i bilen i tio timmar i rad kan göra vem som helst galen. "Nu ska vi ut på tigerjakt..." Dessutom insåg jag för något år sedan att jag fortfarande kan Majas Alfabetssånger utantill. Nästan i alla fall - har bestämt glömt bort bokstaven "u" men ja, det beror på att den låten handlar om någon blommas namn på latin.

Även skuggan har sina ljusglimtar - idag har jag lagat en improviserad måltid av det lilla som fanns i mitt kylskåp. Länge leve sweet chili-såsen. Jag avskyr tomma kylskåp. Man blir liksom trött av att titta in i det, så man stänger dörren och väntar med att bli trött tills nästa gång man av ren rastlöshet måste öppna det igen. Mitt kylskåp är så tomt det kan bli just nu. Upptäckte att jag inte ens hade ketchup, förresten vart tog den vägen? Jag köpte ju en flaska nyss...

Snart är det tüskträff. Jag känner på mig att helgen kommer att kunna fyllas med paragrafer i "Tysk grammatik". Inte mig emot. Grammatik är logiskt, det finns rätt och fel och lämnar ytterst litet utrymmer för tolkning. Grammatik är fascinerande. Till och med roligt. Min kopp av te, så att säga. (oj, kommer jag att få äta upp det här?)

Nu ska jag bloggstalka lite innan det bär av mot das schönste Zimmer der Universität.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback