Rollercoaster Tycoon.

Dagen lider mot sitt slut. Och jag är dödstrött. Kom precis hem från Teresa - hon bjöd på soppa och gott sällskap.

Som vanligt hade jag ställt klockan alldeles för tidigt i morser för att övertyga mig själv om att jag förstår innebörden av "självdisciplin". Självklart ångrade jag mig i samma stund som mobilen började med sina rytmiska oljud men förstod att somna om inte var ett alternativ.

Så jag gick runt sjön. Och det var då jag insåg vad alla små parkbänkar och papperskorgar påminner mig om - Rollercoaster Tycoon. Simhallen med sin utomhusförlagda rutschkana förstärker känslan ytterligare och jag riktigt hoppades på att få se någon besökare bli grön i ansiktet, spy och sedan gå vidare. Pricken över i:et hade varit en liten gubbe med sopborste som sedan hade skrubbat bort spyan i takt till skratten från rutschkanan. (som egentligen borde vara en bergochdalbana)

Hur som helst. Det var morgonens djupaste tankar. Eftermiddagen har spenderats med power-point, tvätt och resterna av helgens vin. Teresa och jag hittar alltid en lösning, oftast samma lösning, på att göra tråkiga saker roliga - ksching, vin!

Nu ska jag sova, låta bli att drömma att jag föder tvillingar utan att märka att jag varit gravid och definitivt inte ställa klockan.

Kommentarer
Postat av: Jonna

AAAH NU SAKNAR JAG ALLA DOM DAR FINA STUNDERNA VI SPENDERAT FRAMFOR TYCOON!!





Kanske bygga en berg o dalbana...som gar liiiite for fort. Ocksa dor dom.

2009-03-13 @ 11:10:52
Postat av: Karolina

Hahaha ja! Underbart, och så måste man systematiskt placera ut papperkorgar så dom jävlarna inte slänger skräpet på marken!

2009-03-13 @ 17:52:13
Postat av: emelie

jag har varit bitter alltsedan min r.c.t-skiva dog för typ 8 år sedan. förresten är jag glad att du har teresa. <3 jag älskar dig.

2009-03-14 @ 22:20:37
Postat av: Jonna

for att inte tala om vandalisterna!!! hatar vandalisterna

2009-03-16 @ 10:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback