Han på Växjöhem ger mig ekonomisk ångest.

Nu har jag lägenheten. Den är min! Ska bara skriva på hyreskontraktet och sen är det klart. De ringde från Växjöhem igår och hade gjort en kreditupplysning på mig, såklart. Det såg bra ut tyckte han, och jag sa att det hoppades jag. Frågan: hur ska du klara hyran? kändes som en anklagelse, men det var det ju förstås inte. Men den har stört min nattsömn.

Vi jobbar med det sista på uppsatsen. Det pendlar mellan panik och hysteri och oroväckande lugn. Jag drar slutsatsen att det blir en toppenuppsats?

På lördag fyller jag år. Tänkte säga det här så ingen glömmer bort det. Jag önskar mig en bil, en tvättmaskin, glasögon och pengar. Tack på förhand.

(Fast helst av allt vill jag vakna hemma i Gnosjö av att någon sjunger för mig, det var så länge sen sist)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback