It's like looking down the barrel of a gun - and it goes off.

Det här med rastlöshet som skapar kreativitet och apati på en och samma gång: jag har långtråkigt samtidigt som jag inte kan med att göra något "bra", typ plugga . Däremot blir jag förfärligt kreativ när det gäller att fylla ut min tid med onödiga saker - eftermiddagen har ägnats åt att göra en usel pianoslinga i ett musikprogram jag inte förstår mig på. Det slutade med att jag tryckte på "NO" när datorn undrade om jag ville spara. Alltså: det var inget missförstånd, bara att jag insåg att jag spenderat halva min dag med att lyckas skapa ett skrattretande oljud i tretakt.

Snart kommer Kristoffer hem. Han vill säkert mala kaffebönor åt mig. Helt plötsligt känns snabbkaffe som en bra vara. Färskmalet i alla ära, men när man vill ha kaffe NU så är det en motgång att plocka fram kaffekvarnen. Och eftersom jag har så mycket för mig, gör jag bedömningen att jag faktiskt inte hinner mala...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback