Mowgli

Damn, vilken natt. Jag har haft febriga drömmar om att jag frontar drickaflaskor för långsamt. Och så vaknar man med just feber. En söndag av alla veckans dagar. Söndagar equal dubbel lön. Sjukdom en söndag equals självmord. Särskilt när man måste ringa till chefen åtta på morgon väl medveten om att hon firade sin dotters bröllop igår.

Igår grillade vi mycket kött. På något sätt kom jag och min bror in på vilken biologisk varelse, som står högst i näringskedjan. (och detta samtalsämne var en liten parentes till vår diskussion om kärnkraft) Hur som helst så menade jag lite svagt att vi kanske inte skulle ha en chans mot ett lejon om vi inte hade tillgång till något vapen. Då blev han helt utom sig och refererade till Djungelboken och att Mowgli minsann inte hade något jävla gevär men lyckades överlista Shere Khan ändå. Detta skulle alltså bevisa vår ställning i näringskedjan. Han var helt seriös i sitt resonemang och jag är övertygad om att Kipling hade varit stolt.

För övrigt tyckte broder klok att vi visst kunde bygga en kärnkraftsreaktor med en diameter på 15 mil. Pappa försökte förklara omöjligheten i detta tilltag och redovisade mycket pedagogiskt vilka orter som skulle befinna sig inne i reaktorn om man byggde den i Jönköping. Tobias tyckte att man kunde bygga den i Östersjön. Jag sa att djuren skulle dö och att han inte hade någon rätt att sätta sig över den biologiska mångfalden. Jag fick känslan av att han inte brydde sig sådär överdrivet hårt. 

Jag agerade även fyllechaffis åt Jonna, Anna och Anna igår. Men först blev jag inbjuden på middag hemma hos Ponnajonna, där även Martin hade infunnit sig. Vuxenpoäng säger vi om tvårätters och vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback