En del är oftare på Mallorca än mellan sina tänder

Äntligen har jag hittat mitt certifikat. Jag säger ÄNTLIGEN. Jag undrar vem som gömt det i min datorväska?

Igår var det julfirande. Igen. Ännu ett julbord som avslutning på de andra...tre? Hamen. Sällskapet var echt lustig. Mormor var på G - allt man behöver efter en stroke är två alvedon, glühwein och gångstavar. Sen kan inget hindra livets gilla gång. Na ja, wenn der liebe Gott mich haben will - ja denn muss ich kommen.

Även tante Erika var i gasen. Det är alltid svårt att avgöra hur stor inverkan alkoholen har på flödet av svordomar och galna historier men jag vill nog hävda att den är i princip obefintlig.
- Jaaaadå, jag gick rakt ner i en jävla stor håla med fårhuvuden. Herrejeeeesus.
- Vad fan ska du i Polen och göra?
Jag älskar den skånska livsbejakande andan - särskilt i kombination med ett generöst intag av snaps, brunkål och mormors köttbullar.

Morfars julklapp blev väl ändå kvällens höjdpunkt. Tadah en skjorta!
- Ooouh jag som tänkte köpa en på Netto. 
Efter viss påtryckning från mamma gick han till slut med på att prova skjortan. Öppet köp är den nya melodin. Han lyckades knäppa de tre översta knapparna och även den sista. De resterande knapparna, som olyckligt nog fått sin placering där radien är som störst över morfars välgödda kula, gick däremot inte att knäppa. Inte en chans. Storebror gjorde sköna ljudeffekter till hur det skulle låtit när knapparna slets bort om man försökt sig på att knäppa skjortan.

Jag skrattar och morfar säger (och nu citerar jag):
- Åh den passar perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback