Avdankad arm och grå.

Louder than a bomb. Tjoho det känns som om lungorna skulle sprängas. Men sådan tur ska man väl inte ha.

Jag genomled gårdagen utan att bli lurad. Eller det är ju vad jag tror i alla fall. Kunderna var väl inte sugna på att skämta. Det roligaste som inträffade var en ilsken mamma och en livrädd unge. 

De hade precis varit inne och handlat när mamma stegar in med ungen i släptåg och säger med en minst sagt tillrättavisande ton: "Nu får du tala om för flickan här vad du har gjort!" Ungen står helt tyst och tittar på mig med stora blanka ögon och underläppen darrar. I handen håller han en förpackning med godis i modell "ploppa-ut-genom-foliet-och-ät". Två av godisbitarna är borta. När den lille pojken inte får fram ett ljud förklarar mamman: "Ja, han trodde att han hade köpt den." Sedan betalar de och går ut.

Mamma hittade förresten min tandställning i helgen efter en obestämd tids frånvaro. På elementet i köket. Jag tyckte det var komiskt men mamma lider numera av det faktum att hon inte städat på elemenet under en mycket lång tid. Man kan då vända på allt till sin egen nackdel. Om man bara anstränger sig. Jag lyckades i alla fall trycka in den i munnen efter många om och men - fresh. Det resulterade i en enorm smärta dagen efter.

Igår låg jag och grät framför Pride & Prejudice. Jag tyckte alla var så vackra. Sen kunde jag såklart inte sova så jag konstaterade att jag fortfarande kunde ganska många verser av Sven Dufva utantill. Respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback