Please don't sigh.

DAGENS LYCKA: alla som betalar med mynt.

En man skyndar fram till mig i kassan. Det är helt tomt. Han slänger upp två paket bacon. Jag ler lyckligt och frågar:
- Var det bra så?
- Japp! Det var detta som var ordern! Så det är väl bäst att lyda.
- Ja, det är väl det, svarar jag och tänker att lite cheddar på det så skulle lyckan bli total.

Några timmar senare: En annan man stressar med att försöka packa ner sina varor för ett belopp på 600 kronor samtidigt som han ska plocka fram sitt kort, dra det och säga att han vill ha det på beloppet. Det hela resulterar i att mannen tappar kortet, får ställa ifrån sig sin halvfulla påse och försöka se oberörd ut mitt i allt kaos.
- OJDÅ! Nu blev det lite mycket på en gång! utbrister jag lite lagom hånfullt.
- Ja! svarar han ursäktande och lägger sedan till: Det är nu man skulle varit kvinna.

Jag tänker yessssss.

Kommentarer
Postat av: din ost i kyldisken

kom hiiiiiiiiiiiit & i'll give ya bacon!

2007-06-05 @ 10:40:53
Postat av: annapanna

din blogg är nästan i klass med tjuvlyssnat!

Postat av: Karro

Tjuvlyssnat ligger i lä! :D

2007-06-06 @ 16:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback