Postmodernism.

Några timmar, en vin flaska och en pepparkaksburk senare. Jag känner mig inte mycket klokare inför tentan imorgon. Det lustigaste av allt är mitt lugn. Förmodligen kommer jag vakna svettig och lukta illa och tänka: "HELVETE". Ja, längre än så kommer jag nog inte tänka. Det skulle ju vara att förstöra dagen.

Det är svårt att hålla isär sanningbaserad kunskap och kunskapsbaserad sannig. Men så har jag ju inte stenkoll på postmodernismen heller. Har en obehagligt känsla av att denna abstrakta teori kommer att förfölja mig resten av mitt liv, alternativ sätta dit mig på tentan imorgon och så kommer jag förtränga den och leva i en socialt konstruerad verklighet utan att veta om det . "Den kom efter kalla kriget. Och man skickade mycket post". Tänk om det ändå var så enkelt. Eller som att "Stalin var en hygglig kille ändå". Vem vet? Det kanske var så. Det vore ju totalitärt att hävda att det enbart finns en sanning?

Hade tänkt ladda upp ett roligt youtubeklipp om andra världskrigets egentliga orsak. Med Magnus Härenstam och allt. Men det får vänta.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Good luck.

2008-12-09 @ 10:59:59
Postat av: Tack, alltså.

2008-12-09 @ 11:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback