I go hard, I go home.

Humöret var verkligen på topp. Glad i hågen skulle jag precis ta mig an ett berg med disk, samtidigt tänkte jag snabbt gå igenom kylskåpet och slänga sådant som luktar illa, eller riskerar att börja lukta illa under helgen. Eller bara sådant som jag inte kommer äta upp på måndag.

Med ena armen i kylskåpet och ett öga på mikron ska jag vända upp och ner på en burk med gammalt ris - i sophinken var tanken. Men eftersom jag uppenbarligen överskattat min egen simultankapacitet, så missar jag sophinken. Lite småirriterad tänker jag att, shit happens, och börjar sopa ihop riset i små högar, varpå jag glömmer bort mitt kaffe i mikron. Ja, jag värmer kaffe. Kristoffer tycker jag är äcklig, eller åtminstone att jag är för lik gamla människor. De värmer tydligen också på gammalt kaffe. Hur som helst, så blev det väldigt varmt och fick en lite för besk eftersmak.

Alltså: det ligger ris på golvet, jag dricker äckligt kaffe och diskberget är fortfarande lika högt. Dessutom har jag grus i sängen. Jag tänker att det är då det är dags att dammsuga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback