Att slå ihjäl en lördag.

Jag tänker alldeles för ofta "DDR" när jag vandrar över campus en folktom eftermiddag.

Idag har varit en lyckad dag. Den började skeptiskt med att jag vaknade tidigt och gick till gymmet. Den fortsatte i en spiral nedåt när jag plockade fram alla miljarder stenciler om "Das schwedische Modell". Men sen, som ett ljus i mörkret, dyker Teresa upp med trevliga förslag: promenad till stan, fika och ögonshopping.

Kom precis hem med en lättcremefraiche i handväskan. Underbart: det innebär att jag ska bjuda på mat ikväll. Såklart blir det min paradrätt - ugnsbakad lax.

Teresa inhandlade en brödburk på Åhléns. På väg mot bussen ler hon lyckligt:

- Jag är så nöjd med min brödburk. Lite medelålders kanske men...
- Jamen jag gillar också att köpa sånt. Men det är liksom svårt - för det första har jag ingenstans att ställa en brödburk och för det andra har jag så ont om plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback