Hast du Feuer?

I blogge´n missar jag alla högtider. Jag vill hävda bestämt, med risk för att låta torr att det är lika bra.

För att sammanfatta nyårsafton: efter att ha försökt kontrollera mina hormonsvängningar och tillförskaffa mig ett gott humör, begav jag mig till Hestra för att hämta Kristoffer. Någonstans i mitt anletes svett lovade jag Emelie att blogga om henne och trodde faktiskt på allvar att jag skulle ta mig samman. ABER: på kvällen blev det mat, dryck och TP. Jag vet inte varför vi spelar TP (inte ens efter att vi köpt det nya digitala, med en önskan från Kristoffer om att köpa ett TP som han faktiskt kan vinna) Vad ska jag säga? Pappa vann ändå. Pappawikipediaboberg. Det är liksom självklart, han svarar åt oss andra också - när vi inte kan (dvs på 9 av 10 frågor) Förutbestämt. ofrånkomligt, hopplöst. You name it.

- Har du eld? som någon frågade vår värd i Östterike.
- Är påven katolik? som han svarade.

Så känns situationen, när man spelar TP med pappa. Vi behöll i alla fall modet uppe, skålade till tolvslaget och fick såklart uppleva teknikens begränsningar: Kristoffer fick fram sina gott-nytt-önskningar morgonen efter. Alternativet är att smsa långt innan klockan slår tolv: "Gott nytt år! Lite tidigt kanske men jag har en lång lista med en massa sexiga och rika människor att skicka till, så jag börjar med de fula och fattiga först". In your face, liksom. Ett tredje alternativ är ju att inte önska någon gott nytt år. Det kommer förmodligen ändå inte bli särskilt bra. Lågkonjunktur, klimatförändringar, terrorism och nyttighetslöften.

Det två senaste dagarna har jag varit friluftsfrämjande: åkt skridskor på sjön, grillat korv...ja där tog det slut. Så hurtig har jag varit. Kan sammanfattas med: nu luktar mina kläder rök och jag har rödmosiga kinder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback